Прескочи към основното съдържание на страницата Прескочи до контекстното меню

Бранд на гр. Троян

Идеята за бранда и слогана на Троян е разработвана в продължение на три години. Автори са троянците Петко Цочев и Димитър Добрев, които даряват създадените визии на Община Троян.

Процесът по създаване на успешен бранд започва с намирането на непреходните ценности за региона на Троян. След проучвания и над 400 анкети се оказва, че според местните хора това са чистата природа на региона, традициите и предприемчивия дух на троянци. Пресечната точка и на трите се оказва Балканът, чийто горд образ става основа на логото. Тъй като Троян е в сърцето на планината, то също става част от графичния знак. На 29 юни 2013 г. между Община Троян и авторите е сключен договор за изключителното ползване на авторски права върху произведение на дизайна, представляващо търговска марка на общината. Брандът и слоганът на Община Троян са патентовани в Патентно ведомство на Република България, с което марката официално е регистрирана и защитена считано от 01.08.2014 г.

Със Заповед на Кмета на Община Троян №767/04.08.2014г., са утвърдени правила за предоставяне от Община Троян ползването на търговската марка. Това право се предоставя безвъзмездно след издаването на разрешение от кмета на Общината. Търговската марка може да се ползва при осъществяването на всички дейности, които са разрешени от закона и може да се ползва само във вида, в който е заявена и защитена в Патентното ведомство. Заинтересованите лица подават заявление до кмета, към което се прилага списък на дейностите, за които ще използват търговската марка. Разрешението се издава за срок до 3 години. Право на ползване на търговската марка на Община Троян имат всички физически и юридически лица, които осъществяват дейност на територията на Община Троян или рекламират стоки, услуги и традиции, произтичащи от общината.

През 2020 г., водени от идеята, че корпоративният дизайн на Троян е визуален израз на ценностите на марката, Община Троян възложи разработване на цялостна комуникация на марката, която да следва основни принципи, които са описани в т.нар. Бранд ръководство. Единствено приложението на ръководството би спомогнало за изграждане на единна, добре позната марка със силно присъствие. Ръководството е разработено за всички визуално-комуникационни приложения на бранда на Троян. В него се съдържат описания за използването на основните идентификационни елементи, указания и спецификации за най-често срещаните приложения, като например рекламни, канцеларски материали, примери за ко-брандиране, рекламни носители, използване на шевица, цветове и др. В ръководството е упоменат и корпоративният фото-стил, принципи на дизайн и др.

От януари месец 2020 година Община Троян вече разполага със свой брандбук, който регламентира ползването на бранда и слогана.

Последна промяна: 17:40:01, 09 декември 2020
Разглеждания: 260

Бъдете информирани

Абонирайте се за нашия бюлетин!

Получавайте първи всички актуални новини, събития, обяви и съобщения от Община Троян.

Последвайте ни във Facebook